De kamervraag
Image default
Dienstverlening

Tips over social media marketing

Wat is het belangrijkste online kanaal om je als bedrijf te presenteren? Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Het hangt van verschillende zaken af.

  • Wat is jouw business?
  • Hoe ziet je doelgroep eruit qua leeftijd, smaak, online gedrag et cetera?
  • Zie je een platform als een verlengstuk van je fysieke of online winkel of wil je het inzetten om allerlei nieuwe dingen uit te proberen?

Dit zijn zomaar een paar vragen die je jezelf zou moeten stellen voordat je de keuze maakt: Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn of toch YouTube? In z’n algemeenheid is een  combi van sociale kanalen vaak de beste optie. Zo zorg je ervoor dat acties / strategieën elkaar aanvullen en dat je klanten op verschillende manieren en momenten met je boodschap worden geconfronteerd. Wil je adverteren op Facebook? Dit kan zeker een interessant kanaal zijn. Gezien het feit dat Facebook in 2021 meer dan 10 miljoen Nederlandse gebruikers telden, kan het goed mogelijk zijn dat jouw doelgroep zich hier ook bevindt.

Afspraak maken met Your Business Online

Misschien wel het beste advies dat we je kunnen geven, is eens te brainstormen met een aantal sociale media experts. Het social media bureau Your Business Online heeft een heel team aan deskundigen in dienst. Ze zijn gespecialiseerd in vormgeving, design, content, video, analyse en strategie. Wat in jouw specifieke geval het slimst is om te doen, hoe en waar dat te doen: Your Business Online kan het je vertellen. Op hun website staat een kalendertool zodat je zelf een afspraak kunt inplannen. Deze enthousiastelingen ontvangen je graag, gezien de tekst: “ (…) Laagdrempelig digitaal een kopje koffie doen? Je social media naar een hoger niveau te tillen doe je met Your Business Online (…). ” Zo’n eerste kennismaking is een beeldbellen-gesprek. Wel zo handig gezien jouw volle agenda (ook die van Your Business Online trouwens). Voor het gesprek zal de Your Business Online-medewerker zich alvast een beetje verdiepen in jouw bedrijf en de niche waarin je werkzaam bent. Tijdens de meeting krijg je een eerste beeld van wat sociale media jou op de korte, middellange en lange termijn allemaal kunnen bieden. Je kunt vragen stellen en er kan meteen een vervolgafspraak gemaakt worden.

https://www.yourbusinessonline.nl/