De kamervraag
Image default
Management

MSC marketing management

Aanvraagtermijn

Aanvangsdatum

Augustus 2022 (week 34)

 

Indeling

Voltijd | 12 maanden

 

Studiepunten

60

 

Kosten

€ 2.209 (EER)* | € 20.700 (niet-EER)

 

Toon alleGeld

Taal

Engels

 

Veel van de keuzevakken in de MSc Marketing Management zouden 10 of zelfs 5 jaar geleden nog niet in het curriculum hebben gezeten. Dit programma is ontworpen door de faculteitsleden van RSM, die tot de meest productieve onderzoekers ter wereld behoren. Zij brengen de nieuwste theorieën over klantgedrag en de nieuwste technologieën in het klaslokaal, en updaten het portfolio elk jaar om het veranderende marketinglandschap te weerspiegelen. Dit programma levert kennis, tools en tactieken, zodat u waarde kunt creëren voor elk soort bedrijf of organisatie.

 

45% internationale studenten in het programma

95% van de afgestudeerden aan het werk binnen 3 maanden na afstuderen

Voorbeelden van je toekomstige functietitel: Accountmanager, merkmanager, productmanager

Accreditatie logo’s

Wat je zult leren

De specialisatiemogelijkheden binnen marketing en binnen het programma zijn enorm, maar eerst doorloop je de verplichte kernvakken die je helpen de cruciale rol van marketing te begrijpen. Daarna kun je kiezen uit een gevarieerd aantal keuzevakken die je de diepgang geven om een succesvolle marketingprofessional te worden.

 

Het is essentieel voor marketingprofessionals om te weten hoe ze digitale marketing en data-analyse moeten gebruiken. Vaardigheden zoals datamining, SEO en het gebruik van sociale media zijn nu veel belangrijker. In dit programma kun je je zelfs specialiseren en jezelf onderscheiden door een van de twee keuzevakken te kiezen; merk- en productmanagement, of digitale marketing en analytics.

 

Bijna elke afgestudeerde van dit programma in 2018 (97 procent van de afgestudeerden) vond binnen zes maanden na het afstuderen een baan; dat is hoger dan de gemiddelde arbeidsparticipatie voor een MSc-programma. Sommigen gaan in de marketing- en reclame-industrie; sommigen werken voor merken van consumptiegoederen. Zij werken als accountmanagers, analisten en marketingmanagers. Meer dan de helft begint zijn loopbaan in grote bedrijven, en een derde in kleine en middelgrote ondernemingen.

 

Nieuwste theorieën

De docenten van RSM brengen de nieuwste theorieën over klantgedrag en de nieuwste technologieën in de klas

 

Waarde creëren

Deze opleiding levert kennis, tools en tactieken zodat u waarde kunt creëren voor elk soort bedrijf of organisatie

 

Marketing professional

Kies uit een gevarieerde reeks keuzevakken die je de diepgang van je kennis geven om een succesvolle marketingprofessional te worden

 

Specialiseren & differentiëren

Specialiseer je en onderscheid je door een van de twee keuzevakken te kiezen: brand en product management, of digital marketing en analytics

 

Hoogtepunten van het programma

Studiereizen en bedrijfsbezoeken, studie-uitwisselingen en extracurriculaire activiteiten

Het onderwerp marketingmanagement vanuit alle invalshoeken belichten

 

Actuele inhoud

Studenten waarderen de actuele inhoud ‘die het nog interessanter maakt’, zeggen ze

 

Hooggewaardeerd

De MSc Marketing Management opleiding van RSM staat op de 22e plaats in de QS Business Masters Rankings 2022

 

Cursussen

Studenten merken op dat de cursussen goed op elkaar aansluiten

 

Internationale inzichten

Je medestudenten van RSM, je professoren en onderzoekers van de business school komen van over de hele wereld, en brengen hun internationale inzichten in consumentengedrag mee

 

Leer praktische tactieken

Leer praktische tactieken om deze kennis te integreren in solide marketingstrategieën

 

Curriculum

RSM’s MSc in Marketing Management duurt één academisch jaar, van september tot juni. Verplichte kernvakken hebben een waarde van 22 EC en worden aangeboden in het herfstsemester. Master keuzevakken zijn 18 EC waard en worden aangeboden in het voorjaarssemester; een van je drie master keuzevakken kan worden gekozen uit een ander MSc programma.

 

De keuzevakken zijn gegroepeerd in drie tracks: Brand and Product Management, Digital Marketing and Analytics, plus Individual Study.

 

Houd er rekening mee dat bepaalde keuzevakken erg populair kunnen zijn. Hoewel we de meeste studenten kunnen plaatsen in de keuzevakken van hun keuze, zijn er geen gegarandeerde plaatsen.

 

Naast je studie werk je het hele jaar door aan je master thesis project, met een totale waarde van 20 EC.



 

 

business management 

vacatures

auto verkopen

https://www.newbusinessmanagement.com/