De kamervraag
Image default
Aanbiedingen

3 manieren van content marketing

Ben je klaar om jouw verhaal openbaar te maken voor de hele wereld? Het klinkt misschien dom, maar het vertellen van het verhaal van jouw bedrijf, helpt bij het vinden van nieuwe klanten en bij de binding met je huidige klantenbestand. Hoe vertel je dit verhaal? Door content marketing natuurlijk! Deze dienst is op verschillende manieren uit te voeren. We noemen er in deze blog drie!

1. Social media

Je bedrijf uiten is op verschillende manieren mogelijk. Eén van de meest directe is door middel van social media. Vandaag de dag zijn er vele verschillende media die je hiermee helpen, elk met net een andere aanpak. Via Instagram zet je jouw bedrijf visueel in het zonnetje, met LinkedIn richt je je op een zakelijke doelgroep, met name met tekst.

Social Media is erg effectief om klanten te binden, mits je het op de juiste manier doet. Met content marketing zorg je voor aantrekkelijke content, die aansluit op de wens van je volgers. Je denkt aan de tone-of-voice, maar springt ook in op actualiteiten. Hierdoor laat je niet alleen zien dat je je doelgroep begrijpt, maar ook dat je meegaat met je tijd!

2. Je website

Je website: het visitekaartje van je bedrijf. De eerste aanraking met jouw bedrijf zal met veel klanten plaatsvinden via je website: de juiste content hierop is dus ook onmisbaar. Met de content op je website valt echter meer te boeken dan alleen een aantrekkelijk uiterlijk. Zo zorg je door het gebruik van de juiste zoekwoorden ervoor dat Google je website hoger in Google plaatst en kun je andere psychologische trucjes toepassen om klanten sneller tot een conversie over te laten gaan. Daarnaast is het op je website belangrijk dat alles echt uitstraalt dat het jouw bedrijf is: zo zorg je ervoor dat je blijft hangen.

3. E-mail

Sommige mensen vinden het achterhaald, maar er is nog altijd geen marketingvorm waar je je zo direct op bestaande klanten richt, als e-mail. Hiermee kun je namelijk een directe boodschap van jouw bedrijf, 1-op-1 communiceren met een klant. Dit kan van alles zijn: je deelt bijvoorbeeld je nieuwsbrief, maar kunt klanten er ook aan herinneren dat ze nog een product hebben achtergelaten in hun winkelwagentje. Zo geef je ze het laatste duwtje om deze aankoop toch af te ronden, iets wat anders vergeten zou kunnen worden.

Traffic Today

Ben jij op zoek naar een online marketingbureau die jou kunnen helpen met een succesvolle uitvoering van deze content marketing? We stellen je graag voor aan Traffic Today. Dit is een jong, enthousiast marketingbureau die de juiste kennis in huis hebben om jouw verhaal te vertellen. Ze zorgen voor een all-round strategie, en voeren deze met enthousiasme voor je uit. Neem eens een kijkje op hun website en beoordeel zelf!

https://www.traffictoday.nl/