Tips voor het vergroten van je online vindbaarheid!

Tegenwoordig zit zo goed als elke consument op internet. Hier vergelijken we producten en diensten en bekijken we vaak eerst ...

Tips voor het vergroten van je online vindbaarheid!

Tegenwoordig zit zo goed als elke consument op internet. Hier vergelijken we producten en diensten en bekijken we vaak eerst een website van een bedrijf, voordat we besluiten bij hen een aankoop te doen. Dan is het dus best wel belangrijk dat je website op orde is én dat je goed vindbaar bent op het internet voor de doelgroep. Maar hoe doe je dit precies? Wij vertellen het je graag!

 

Keyword onderzoek

Online beter vindbaar worden is voor veel organisaties een doelstelling. Hierbij kan SEO, oftwewel zoekmachine optimalisatie je bij helpen! De eerste stap is dat je uitzoekt welke zoekwoorden mensen veel gebruiken voor jouw product of dienst. Deze zoekwoorden zorgen er namelijk voor dat je beter gevonden gaat worden. Het is dus belangrijk dat je voor jezelf ook bedenkt met welke zoekwoorden jij gevonden wilt worden. Betrek hier ook synoniemen bij om te tekst zo natuurlijk mogelijk te maken.

 

Bloggen

Een goede manier om bezoekers naar je website te krijgen, is door middel van bloggen. Als je regelmatig relevante content plaatst op je website, weet Google dat je website actueel is. Als je hiernaast ook nog eens gebruik maakt van zoekwoorden in de tekst, zul je nóg beter scoren. Een ander voordeel dat hierbij komt is dat je je blogs heel makkelijk weer kunt delen op social media, waardoor je bereik nog groter wordt. Houd er bij het schrijven van blogs en teksten voor dat je unieke content publiceert! Het is dus niet slim om content van anderen over te nemen.

 

Conversie optimalisatie

Met veel bezoekers op de website ben je er nog niet. Het is namelijk belangrijk dat je de conversie aangaat. De website moet optimaal converteren, wil je je gemaakte kosten voor marketing weer terugverdienen. Richt je daarom vooral op het verbeteren van de conversie. Op deze manier haal je veel meer klanten binnen. Begin met het berekenen van het conversieratio. Dit doe je door het aantal kopen door het aantal bezoekers te delen en vervolgens te vermenigvuldigen met honderd. Je hebt een goede conversie als je tussen de twee en vijf uitkomt. Als je niet boven de één procent uitkomt, zul je hier toch extra aan moeten gaan werken. Weet je niet precies hoe je dit moet aanpakken of wil je graag advies van een expert? Dan raden wij je aan om contact op te nemen met beste online marketingbureau van Rotterdam!

 

 

Advertentie: Adbull B.V. – SEO & linkbuilding bureau.

Tags:

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Bedrijven

Interim functies en kandidaten vinden

Interim functies kandidaten vinden kan een uitdaging zijn voor bedrijven die snel tijdelijke professionals nodig hebben. Bedrijven zoeken vaak naar ervaren mensen die snel kunnen

Bedrijven

Bewegwijzeringsborden en digitale schermen

Bewegwijzeringsborden en digitale schermen Traditionele bewegwijzeringsborden en digitale schermen zijn cruciale elementen geworden in de moderne wereld van informatieoverdracht en marketing. Terwijl traditionele borden nog

Bedrijven

De kunst van modern vloerdesign

Gietvloeren hebben de kunst van vloerdesign naar een nieuw niveau getild, waarbij ze niet alleen dienen als functionele ondergrond maar ook als expressieve elementen in

Bedrijven

Alles wat je moet weten over een PVC vloer

PVC vloeren Alkmaar winnen snel aan populariteit vanwege hun duurzaamheid, veelzijdigheid en aantrekkelijke uitstraling. In deze blogpost verkennen we de verschillende aspecten van PVC vloeren