Je zit in de reisbranche en je wil je graag beter neerzetten ten opzichte van je concurrenten. Er zijn diverse manieren om dat aan te pakken. Dit artikel geeft een aantal ideeën zodat jij snel aan de slag kan. Brochures, brochures, brochures Brochures zijn onmisbaar in de reisbranche. De brochure heb je nodig om mee te geven aan klanten. Op deze manier kan er thuis informatie nagelezen worden. De brochure wordt praktisch door iedereen gebruikt maar je kan hier alsnog iets mee doen. Bijvoorbeeld een heel creatief ontwerp. Ook kan je voor duurzaamheid gaan door duurzaam papier te gebruiken voor je brochures om de impact op het milieu te verlagen. Online drukkerijen zoals Drukbedrijf.nl bijvoorbeeld maakt brochures. Persoonlijke ervaring is belangrijk Je kan bijvoorbeeld foto’s van vorige reizen bundelen in een mooi fotoboek. Hierdoor kan je klanten referentiemateriaal laten zien. Je kan per onderwerp een hardcover boek drukken en daar leuke foto’s in doen. Hardcover boeken gaan langer mee zodat je deze vaker kan gebruiken. Ga een stapje verder dan de rest Tegenwoordig kan je virtual reality brillen krijgen tegen een scherpe prijs. Maak hier gebruik van. Je kan bijvoorbeeld leuke safari foto’s in de VR bril programmeren zodat klanten kunnen voelen en ervaren hoe het daadwerkelijk daar is. Doordat je gelijk een beeld geeft overtuig je klanten sneller. Biedt fotoproducten aan Denk hierbij niet aan fototoestellen maar aan de service om foto’s te bedrukken. Denk hierbij aan foto op forex of foto op canvas. Hiermee geef je de optie om de vakantie vast te leggen. Je kan hierbij goed advies geven welk materiaal geschikt is voor buiten in de tuin of balkon. Je bindt de klant aan je organisatie. Laat ansichtkaarten personaliserenJe kan ook een service aanbieden waarbij klanten ansichtkaarten kunnen personaliseren tijdens de reis. Hierdoor voelen ze zich verbonden met de reis. Het resultaat is dat je een stukje beleving meegeeft. Dus geef een stukje beleving mee om mensen te binden aan je reisbureau.
|
https://www.dekamervraag.nl/help-hoe-onderscheid-ik-mezelf-in-de-reisbranche/ |